Az '56-os emlékmű mellett

Először azt gondoltam, ez csak egy halom vas. Rozsdás fémkupac. Aztán végig gondoltam, mi is a művészet? Alkotni valamit, amibe mások belelátnak valamit. Értelmet.

Aztán újra megnéztem, s rájöttem: az 1956-os emlékmű nekem üzen valamit.

Ahogy a sok, alacsony és rozsdás fémgerenda ezüstösen csillogó, magas ékké válik, egy éles fém-nyíllá, hatalmas energiával gyűri fel maga előtt a teret.

Ez a kompozíció nekem azt üzeni, hogy vált eggyé a sok ember, s hogyan lett a sok egyszerű és rozsdás "proletárból" a nemes eszmékkel a szabadságért harcoló magyar ember. Ezt jelenti: összefogást, cselekvést egy célért. Közös erővel megvalósítani valami olyat, amit egymagunk nem tudnánk elérni.

Ezért kell meghagyni ezt az emlékművet.

xoxo Maxen

2010.09.22. | 7 komment | Címkék: budapest politika magyar magyarország 1956 emlékmű főváros ötvenhatos

süti beállítások módosítása