Szerelmes lettem Londonba

Hajnalban kelek. Fáradt vagyok, de izgatott. Most először megyek külföldre repülővel. Most először utazom Londonba. Pupáktól kaptam az utat szülinapomra. Mindent összepakoltunk. Csak egy kis táskát viszek, amiben a kamera van és a fényképezőgép. Vonattal megyünk a Nyugatiból. Álmos vagyok, de nem alszom, majd a gépen pihenek.

Vár London!

Olyan érzésem van, mintha mindig is ezt vártam volna. Az egész kezd azzá válni, ami a Budapestre költözéskor volt. Olyan erős vonzás.

Felszáll a gép. Izgalmas, de 20 perc után már zenét hallgatok. Aztán feltűnik a La Manche csatorna. Luton felé tartunk, Londontól északra. Hamarosan ereszkedünk, s már a magasból érzem, hogy ez itt Nyugat-Európa.

Felszállunk a vonatra, s kezdetét veszi az utazás a városba. A vonatút unalmas. Tipikus angol fejekkel. Négerekkel és arabokkal. Plusz egy kínai mellettem.

A St. Paul's-ra érkezünk. Azonnal veszünk egy térképet, de így is bolyongunk, nem tudjuk mi a helyes irány. Egyrészt, még csak 8 óra múlt, éhesek vagyunk, másrészt a hotel a város másik végén van, Peddingtonban, a Hyde park mellett.

Egy erősen francia külsejű cigizős nő segít eligazodni. Már-már térképlyukasztó pózban magyaráz a cigarettával.

Jól eligazít minket a rossz irányba. Aztán nagy nehezen a helyes irányra találunk, s kilyukadunk az Oxford streeten. Sehol egy normális étterem, pedig nagyon éhesek vagyunk, így az első mekibe vezet az utunk. Reggeli után pedig irány a hotel.

Nagyon tetszik a környék. Tipikus elegáns angol utca, tele tipikus elegáns fehér falú házzal. Érzem, hogy kezdem megkedvelni...mit megkedvelni? Beleszerelmesedni a városba.

A hotelbe ugyan bejelentkezhetünk, de a szobát még nem foglalhatjuk el. Továb állunk hát, s vásárolni megyünk az Oxford streetre. TopMan, Zara, H&M, River Island...sok helyre bemegyünk.

Lefutjuk a kötelező köröket. Ez a 4 nap fantasztikus. A London Eye-t a harmadik napon sikerül meghódítani. Fényképezkedünk brit katonákkal, őrökkel, lovasokkal. S rengeteg turistát kérünk meg, hogy csináljanak képet, amit persze viszonzunk.

A városban van valami fantasztikus, valami erő, ami beszippant és nem enged el. S ilyenkor a metróra gondolok, hogy milyen bonyolult, de ugyanakkor mégse, hiszen, ha valaki jobban szemügyre veszi, láthatja, milyen egyszerű kiigazodni a táblán a Deák téri metrómegálló bonyolultságát felülmúló állomásokon.

Aztán ott van az a lány...piros sportcipő, Nike, a szürke pulcsi, a rövidnadrág, és mindehhez a fekete csipkés harisnya...Blackberryn hallgatja a zenét és együtt száll ki velünk, meg a barátnőjével, aki kis bundában, magassarkú cipőben és cicanadrágban van szép sminkkel. Annyira nagy a kontraszt kettőjük között, de a piros Nike-s lányban benne van az, amit én Londontól, Európától, Nyugattól várok: benne van a lazaság. Ők nem követik a szabályokat, hanem írják.

Ez az, ami tetszik! London nem követ olyan sablonokat, mint Budapest, London maga a karakter, amiben benne van minden eleme egy világvárosnak. Az, hogy szombat éjszaka a Sohoban a srác kiáll az utcára és kacsáztatja a sörösüveget, mint más a követ a tó felszínén...egyszerre felháborító, bizarr és érdekes!

A Sohoban a melegek kézen fogva sétálnak. Nem érdekli őket, hogy a szemközti kocsmában heterók szórakoznak. A heterókat se érdeklik a melegek. Mindenki elvan, mindenki csak a saját dolgával törődik.

Aztán ott van a buszsofőr. Az utas fellép a buszra, s szól neki, hogy a busz maga előtt tolt egy kukászsákot. A sofőr leszáll. Kiszedi a szemetet, s a kuka mellé teszi. Elviszi a kukához és a kiesett szemetet is odarúgja a kuka mellé. Nem hagyja ott. Amit viszont nem tudott kiszedni a busz alól, az ott marad. De csak addig, amíg nem jön a kukásautó (aki épp akkor ért oda...de a kettő szerintem nincs összefüggésben).

A bicikli...Nem tudom, hogy a budapesti városi biciklikölcsönzés miként működik majd, de biztos vagyok benne, hogy nem úgy, ahogy egy kulturált, civilizált városban, mondjuk Londonban működik. Összeszedik a biciklit, s délelőtt a gyűjtőhelyre szállítják. A hotelünk előtt is volt egy ilyen. Beállítják őket a helyükre és minden rendben. Nem csak hiszem, hanem kifejezetten tudom, hogy ez Magyarországon ilyen formában nem működhet.

Beleszerettem Londonba. Azért, amiért olyan sokan: mert nem Kelet-Európa.

Milán, az egy londoni ismerősöm meg is jegyezte, hogy London nem csak egy város, hanem maga Nyugat-Európa. És én imádom Nyugat-Európát.

xoxo Maxen

2011.05.24. | komment | Címkék: születésnap utazás london európa meleg nyár nyugat homoszexuális pupák