Barát, az egyetlen

Ma reggel feküdtem az ágyban és azon gondolkodtam, vajon mások hogyan élik meg azt, amikor egyszerre a legjobb barát és a szerelem szerepében is benne vannak, aztán hirtelen egyik napról a másikra kiesnek a legjobb barát szerepéből, s látják, amint ezt a címet valaki szépen lassan átveszi?

Ők akkor féltékenyek? Csinálnak meggondolatlan, buta dolgot? Egyáltalán, képesek bármit is csinálni ebben a helyzetben, vagy csak állnak és mosolyognak, remélve...valamit, nem tudom mit, csak valami számukra is hasznosat.

Mi a határ a szerelem és a legjobb barát között? Szerelemként birtokolsz minden gondolatot, érzelmet, jót és rosszat? És barátként?

Hogy lehet alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez?

Régen, amikor egyedül voltam, elzárkóztam, kevés barátom volt és nem volt szerelmem, mindig csináltam valamit. Sokat olvastam, rengeteget hallgattam zenét. Nagyokat sétáltam a városban. Futni és bicajozni jártam a közeli tóhoz. Most is lenne mit tennem, angolt és németet tanulnom, de ez a helyzet most más, mint a korábbi.

Eddig birtokoltam egy státuszt, és hirtelen szembe kell néznem azzal, hogy van más is a világon, nem csak én.

Racionális ember vagyok, aki képes megérteni és elfogadni a dolgokat. Ebben a helyzetben mégis azt vettem észre, hogy a dolgok miértjét már értem, értem az okokat és a következményeket, elfogadom a folyamatot, de nem tudom, mi az a folyamat! Nem tudom, hogyan leszek majd "csak" szerelem, mi lesz a feladatom, a dolgom. Mit adok, vagy mit kapok.

Vagy a szerelemben ilyen nincs? Én vagyok az első, a szerelem és egy barát, s a második helyen van a barát?

Olyan, mintha most kívülálló lennék. Látom magamat, amint itt ülök és nem tudom, a fejemben csak egy halom kérdőjel van. Én csak azt tudom, hogy nem akarok mindent elveszíteni, nem akarom, hogy ha már a barát barátságomat átadtam, egyszer majd minden szerepemtől megfosszanak...és nekem marad a tó.

xoxo Maxen

 

ui: vagy mindez hülyeség? feleslegesen agyalok baromságokon? s nem is veszítek el semmit, csak az eddig, számomra észrevétlen üres teret töltik fel? de ettől függetlenül még érzem, amit érzek.

2011.01.26. | 5 komment |

süti beállítások módosítása